8 April 2011

Lagu nie berbaur kelucahan....


Sekadar berkongsi...
Lagu ni dalam bahasa jawa.Kalau siapa yang tahu tuu.. kalau translate lagu ni memang berbaur lucah sikit.Masa mula-mula dengar lagu ni aku layan jer.. sedap di dengar.. yang aku ni pun syokla dengan lagu ni tapi bila laki aku translate terus aku tergamam sekejap.. LAAA... naperla tak bagitau awal2..Lepas tu aku just dengar kat dalam keta jer.. yang bagus nyer anak2ku pun suka dengar lagu ni.. walaupun tak tau maknanya apa..tapi aku tak bagi dia orang nyanyi depan orang..
Pak mertua aku pun suka ngan Lagu2 Didi Kempot ni.Kalau dia naik kereta ngan kitaorang.. laki aku pasang cd Didi Kempot.Kiranya dia ni penyanyi lagu rakyatla.. banyak berkisar tentang kehidupan..

Yang aku faham  sikit2: Orang tua kawin anak dara.Malam2 anak dara ni nangis jer.Sebab takut dengan 'anunya'(laki dia punya).. ala yg lain cr sendirila maksudnya... bahaya nak translate sumer niii...

Didi Kempot -Cucak rowo...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan