30 Jun 2012

Anakku .. 3D scan..

Perkara yang palingku inginkan takala mengandung anakku yg ke 4 lagi..nak buat scan 3D.Alhamdulillah di saat kehamilan yg ke 5 ini.. aku berjaya melunaskan hasrat terpendam..
21 June.. di sebuah klinik Seri Kembangan..
video
Terkedu.. teruja.. seronok gila.. 
haaa... anakku.. 26 weeks..berat lebih kurang 950 gm.. sihat n aktif..perkembangan 
seiring usia..yg penting nak tengok jantina "baby girl".. senang mama carikan kelengkapan
baby..Seronok tengok pergerakan melalui monitor.. selalunya  merasa pergerakan 
dalam perut jer..Anak mama.. YA ALLAH.. berikan kesihatan yg baik, sempurna 
segala sifat.. anugerahkan rupa paras yg cantik..Ya Allah semoga anakku lahir menjadi
 Insan yg beriman dan bertakwa.. Ya Allah bantulah aku ..menjaga kandunganku ini dengan baik.. bantulah aku semasa proses kelahiran anakku
ini nanti.. permudahkanlah..Amin..


p/s : http://www.facebook.com/baby3d4dscan.. kalau nak buat 3D scan.. n temujanji.. takmahal.. berbaloi.. doktor pun best n peramah.. puas hati sesangat...

Di hari lahirku... Makbulkan Ya Allah..

Di hari Lahirku ini.. Doaku penuh pengharapan buat insan yang telah melahirkan dan membesarkanku.. emak..
Ya Allah.. di hari Lahirku ini.. permintaan dan doaku yg paling besar 
Ingin melihat emak kembali sembuh.. sihat seperti dulu..
pagi2 mengejutkan anak2 utk sbahyang subuh.. menyinsing lengan
di dapur menyiapkan sarapan dan menyental baju di kamar mandi
walaupun mesin basuh setia di tepi pintu..
Ya Allah.. kembalikan leteran emak.. yg merungut dan memarahi anak2
kembalikan ingatan emak yg entah ke mana menghilang..
Dengan kuasamu tiada sempadan Ya Allah... di hari lahirku
ini semoga emak dapat berjalan.. bercakap.. menguruskan diri dan 
memasak di dapur.. menyediakan pelbagai hidangan
untuk kami anak2nya...
Apatah lagi dlm beberapa bulan saja lagi emak akan menimang 2org cucu sekaligus.
Selalunya di saat ini.. khabarkan saja apa jua makanan yg di idamkan
emak pasti melunaskan keinginan..
Ya Allah.. apakah akan benar2 berlaku... aku percaya kekuasaanmu
Ya Allah.. tiada yang mustahil bagiMu.. tunaikan doaku..
permintaanku ini.. sembuhkan emak....
Inilah hadiah yg paling besar .. yg paling ku inginkan di hari lahirku..
Insan yg membawaku ke dunia ini kembali sihat...
Makbulkan Ya Allah... Makbulkan Ya Allah... Makbulkan..
Amin....

22 Jun 2012

2012 mengimbas kembali

Lama dah tak meng'update..

untuk permulaan 2012.. akan bertambah penyambung zuriat yg ke-5 dan anak buah dr mak tih (kira cam bunting pelaminla ni).Mula2 dulu aksyen nak berdua dulu konon... honeymoon puas2 baru nak ada anak ..last2 sangkut jugak..hii..hiii rezeki Tuhan nak bagi..Aku plak memang dah rancang nak menambah lagi satu.. yg kecik nie pun dah b'umur 2thun stengah.
My mum.. still stroke n pelbagai rawatan.. urutan  dijalani belum menunjukkan apa2 perubahan.Tuhan nak menguji kami sejauh mana kesabaran kami dalam menangani hal ini.Doa yg tak putus dari kami semua berharap kesihatan mak kembali seperti sediakala.. bila...
Anak2.. kembali belajar seperti sediakala.. yg sulung abg long akan menghadapi UPSR pd tahun ini.Kena lebih tumpuan kat dia ni, klau tak mengadap komputer jer.. main game tak pun psp.Banyak yg kena di beri lebih tumpuan tahun ini.
Kami sendiri.. banyak perancangan dan perubahan yg di buat.. semoga semuanya berjalan dengan lancar tanpa halangan...Insyaallah...

ok...