20 Disember 2012

Saat Yang Di nanti.. jeng..jeng..jeng!!!

16 SEPT 2012
Betul ke tak ni.. dup..dap..dup ..dap!!

Perut dah rasa lain macam.. tapi masih belum ketara sangat rasanya.. rileks dulula..
 Lepak kat rumah dulu sebab target dah sakit sangat baru nak pegi.. SEBENARNYA.. walaupun nak melahirkan ank ke5 aku Trauma dgn Machine tuk monitor heartbeat baby tuu.. aku tak boleh sebab aku jadi lebih takut n tak tentu arah.. 
Kul 6.30 petang : dah tak tahan sangat nie.. contruction almost 15 minit .. Terus gerak ke Klinik Azzahrah Bandar Baru Bangi, sblum tu singgah ke Warta ckap ngan cik Abang nak makan dulu... Pekena Nasi goreng Ayam kat mamak..
Sampai di Klinik Azzahrah.. mmg tak boleh elak kena gak aku mgadap machine nie... tapi skejap jer sbb bukaan dah 6-7cm..terus masuk labourroom.. cik abg stay kat sebelah..
Injection Tahan Sakit.. sbenarnya tak pernah ambil pun sblum nie.. Umang aiii sikit punya mengantuk..
Nurse suruh mgiring ke kanan pastu ke kiri balik..
Nak jadi apa laa nie.. mata dah nak terlelap jer sbb mengantuk sangat..
Nurse.. Baby tak smpai kat pintu lagi.. dier terselit..
mgiring ke kanan pastu kiri balik sbil nurse urut perut
Adoiii sakitnya.. se ingat mmg tak pernah jadi cam ni..
Sampai hari bersalin pun rahim still tinggi lagi..
Nurse n doc suruh push jugak ..
Memang kali nie terasa amat susah.. Ya Allah.
Dalam keadaan mengantuk aku push jugak sehabis daya dah..
Alhamdulillah budak kenit nie kuar juga.. tp aku dah terawang2 dah..
Tak tengok baby pun ..laki aku yg tengokkan ngan nurse aku bantai tidur..
Tak lama lepas tu kesan ubat dah hilang agaknya.. mata aku segar bugar balik.. haaa barula boleh bukak mata ..
Sampai kat ward aku dah tak boleh tido.. dlm kul 10.30 anak2 ngan sisinlaw dtg melawat diorg dah tak sabar nak tengok baby...
haaa..nie dia.. si kenit mama
Lahir :9.56 malam
Berat : 2.85 kg

First time tengok..Aku terkejut " betul ker ni.. tertukar ngan org lain tak.."
 Betulla abg sendiri tengok sejak lahir tadi tengok Tag nama tuu....
pipi nya yg kembang betul.. sengalla mama ko nie.. hii..
Sblum balik dpat banyak cenderahati dr Azzahrah (barangan baby) smpai aku pun pelik sebab anak 1M'sia kot!!  spat jugak aku tanya ngan nurse tu.. brapa org yg bersalin smlm.. " aku sorang jer rupernyer"


 
memang confirmla ni anak aku.. haaa..haaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan